Salgs- og leveringsbetingelser for FlotteGulve.dk A/S

1. Avtaleparter

Alle avtaler som inngås via fysisk avtale, e-post, telefon eller vår nettbutikk på hjemmesiden www.flottegulve.no mellom FlotteGulve.dk A/S (heretter "vi", "oss" eller "FlotteGulve.dk") og en forbruker (heretter "Kunden" eller "du") skjer i samsvar med disse salgs- og leveringsbetingelsene. Disse må aksepteres for å kunne gjennomføre en bestilling.

Kunden kan kun påberope seg innholdet i individuelle avtaler og ordrebekreftelser, samt informasjon gitt i forbindelse med bestillingen, inkludert prisene kunden aksepterer under bestillingsprosessen.

Nettbutikk: Kun personer over 18 år med et betalingskort registrert på eget navn kan legge inn ordre i nettbutikken. Kunden erklærer ved å legge inn en ordre å være over 18 år gammel.

2. Rådgivning

Du som kjøper er selv ansvarlig for å sikre at de leverte varene er egnet for det formålet du har til hensikt å bruke dem til. Under ingen omstendigheter påtar FlotteGulve.dk A/S seg ansvar for rådgivning gitt i forbindelse med salg av varer, da kjøper eksplisitt oppfordres til å søke uavhengig rådgivning.

3. Tilbud

Alle skriftlige tilbud gjelder i maksimalt 30 dager med hensyn til priser.

4. Legge inn bestilling via nettbutikken

For å gjennomføre et kjøp skal du først finne produktet du er interessert i. Deretter må du kontakte oss per telefon, e-post eller fylle ut kontaktskjemaet som vises når du klikker på "bestill produkt". Etter dette vil vi ringe deg opp. Hvis vi blir enige om en leveranse under telefonsamtalen, vil vi sende deg en ordrebekreftelse til den oppgitte e-postadressen din.

Vi vil også sende deg en e-post med ytterligere informasjon om hvordan du aksepterer bestillingen ved å gå inn på vår nettbutikk via den vedlagte betalingslenken. Gå deretter til "betaling" hvor du kan se vår bankinformasjon og betale via Klarna, bankoverføring eller med betalingskort. Deretter blir du omdirigert til et nytt og sikkert vindu. For å fullføre bestillingen må du akseptere disse salgs- og leveringsbetingelsene. Du kan også bekrefte bestillingen din via telefon og e-post.

Hvis du ønsker å endre den mottatte bestillingen, må du kontakte oss per telefon eller e-post. Vi vil deretter sende deg en ny ordrebekreftelse.

FØRST NÅR DU HAR GJENNOMFØRT BETALINGSTRANSAKSJONEN I NETTBUTIKKEN ELLER VIA DEN FREMSENDETE BETALINGSLINKEN, HAR DU PLASERT DIN BESTILLING.

Når en bestilling er lagt via nettbutikken, vil det automatisk bli sendt en e-post til deg med en kvittering for mottak av bestillingen. Hvis bestillingen ble lagt via den sendte betalingslenken, vil det vises et vindu med informasjon om gjennomføring av betaling via Klarna eller kort. Hvis du har brukt bankoverføring, ber vi deg sende en kvittering til den aktuelle selgeren. Denne kvitteringen utgjør ordrebekreftelsen din og inneholder nødvendig informasjon for dokumentasjon av bestillingen/betalingen. Din faktura for leveransen sendes når varene sendes fra oss.

Enhver ordre mottas med forbehold om force majeure og svikt fra leverandør.

5. Oppbevaring av inngåtte avtaler og språk

Vi har lange garantier på mange av våre produkter og ønsker å kunne gi best mulig veiledning til våre kunder også etter at de har mottatt produktet. Derfor lagres avtalene etter at fakturering er fullført, men for sikkerhets skyld oppfordrer vi deg til å lagre den mottatte ordrebekreftelsen og/eller fakturaen.

Du kan til en hver tid få rettet, slettet eller oplyst de oplysninger vi har på dig ved at kontakte os på info@flottegulve.dk eller 97 25 25 47.

Skulle du ønske å få slettet dine opplysninger, ber vi deg besøke vår hjemmeside www.flottegulve.no og sjekke vår personvernpolicy.

Velger du å få slettet dine opplysninger i garantiperioden, er det viktig at du sikrer deg at du har og fortsatt beholder din ordrebekreftelse og/eller faktura, da dette vil være den eneste måten vi kan se hva du har kjøpt og når du har mottatt varen.

Alle kontrakter inngås på dansk.

6. Priser

Ved betaling med kredittkort, osv., beregnes og vises den totale prisen før avslutning og gjennomføring av kjøpet.

I tilfeller der prisen ikke kan beregnes endelig før den endelige ordrelegging, vil vi oppgi hvordan den totale prisen skal beregnes.

Du som kunde har ikke rett til å motregne betalinger med eventuelle motkrav mot FlotteGulve.dk med mindre dette er skriftlig godkjent av oss.

7. Fragt

Frakten beregnes separat etter at du har oppgitt din bestilling.

Fragtomkostnadene dekker levering til kantsteinen på den ønskede leveringsadressen og inkluderer IKKE innbæring.

Kunden er ansvarlig for umiddelbar lossing, og eventuell ventetid påløper for kundens regning.

8. Betaling

Betaling for kjøpte varer kan skje online ved bruk av Klarna, MasterCard, Visa-Elektron og bankoverføring.

Betalingsinformasjon må legges inn ved bestilling, men beløpet trekkes først ved utsending av varene. Det vil aldri bli trukket et større beløp fra kontoen din enn det du har godkjent ved kjøpet.

Vi bruker OnPay, som er et moderne betalingssystem, for å sikre at våre kunder får en enkel og trygg betalingsopplevelse. Vær oppmerksom på at det på noen betalingskort kan være beløpsgrenser som kan føre til avvisning av kjøpet. Hvis dette skjer, vennligst ta kontakt med kortutstederen din.

All datakommunikasjon under kjøpet, inkludert kundeinformasjon, ordreinformasjon og betalingsinformasjon, skjer via en kryptert SSL-forbindelse. Dette sikrer at uvedkommende ikke kan se de dataene som utveksles.

Når SSL-krypteringen er aktivert, vises en hengelås nederst på siden i de fleste nettlesere.

Kundens kort- og kontoinformasjon registreres eller lagres ikke av FlotteGulve.dk. Hvis du som kunde har kreditt, vil dette fremgå av din ordrebekreftelse.

Beløbet trekkes først fra kortet ditt når varen sendes.

9. Levering og leveringstid

Vennligst merk at gulvet ikke skal stå ute, og umiddelbart etter mottak skal det bæres inn i huset.

Vennligst merk at pakkene skal forbli lukket til montering.

Vi behandler bestillingen din så raskt som mulig, og normalt kan du forvente en leveringstid på 3-5 dager.

Leveringstiden for bestillinger plassert hos en av våre salgskonsulenter er veiledende og fremgår av ordrebekreftelsen. Hvis forsinket levering skyldes en hendelse nevnt i punkt 15 eller en handling eller unnlatelse fra din side, forlenges leveringstiden tilsvarende.

FlotteGulve.dk påtar seg ingen ansvar for forsinkelser som skyldes årsaker nevnt under punkt 15. FlotteGulve.dk er også kun ansvarlige hvis det følger direkte av dansk rett.

Ved levering skjer forsendelsen vanligvis med GLS for små bestillinger under 20 kg eller med egne eller eksterne fraktfirmaer for forsendelser over 20 kg. I slike tilfeller kan du på fakturaen se hvem som transporterer varene dine.

Leveransen gjøres til kantsteinen på den avtalte adressen. Hvis det ikke er noen hjemme, blir forsendelsen tatt med til fraktsentralen, med mindre det er gjort oppmerksom på ved bestilling at forsendelsen kan plasseres ved adressen.

Vær oppmerksom på at dette skjer på egen risiko, og verken FlotteGulve.dk A/S eller fraktselskapet kan holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tyveri som er knyttet til dette.

Hvis varene tas med til fraktsentralen, er eventuelle kostnader knyttet til dette ikke FlotteGulve.dk A/S sitt ansvar.

VIKTIG – VIKTIG! NÅR VAREN MOTTAS, SKAL EMBALLASJEN GRUNDIG KONTROLLERES FOR TRANSPORTSKADER OG MANGLER I HENHOLD TIL DEN VEDLAGTE FAKTURAEN, OG DETTE SKAL GJØRES FØR DU SIGNERER FRAKTBREVET.

VI BER DEG VENNLIGST UMIDDELBART ETTER MOTTAKELSE INSPISEE SELVE PRODUKTET FOR SKADER, FEIL ELLER MANGLER, SELV OM PRODUKTET FØRST SKAL MONTERES PÅ ET SENERE TIDSPUNKT. DETTE ER VIKTIG MED TANKE PÅ REKLAMASJON OVERFOR FLOTTEGULVE.DK'S UNDERLEVERANDØRER.

Produsenten forbeholder seg retten til å levere opptil en delt bredde i hver pakke. Overskytende varer tas ikke retur.

De leverte varene forblir FlotteGulve.dk's eiendom inntil varene er fullt betalt.

10. Angrerett

Hvis du handler som forbruker i henhold til kjøpsloven, har du 14 dagers angrerett på alle varer du kjøper gjennom vår nettbutikk. Angreretten gjelder fra den dagen du fysisk mottar varene. Hvis ordren leveres i flere omganger, regnes angrefristen fra den dagen den siste delen leveres.

Hvis siste dag for utnyttelse av angreretten faller på en helligdag, en lørdag, grunnlovsdag, 24. desember eller 31. desember, utløper fristen påfølgende hverdag.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, kan du her lese hva du skal gjøre.

Du kan sende en e-post til info@flottegulve.dk.

Du kan ikke benytte deg av angreretten ved å avvise varen ved mottak, uten samtidig å gi beskjed om at du ønsker å angre. Fraktføreren som leverer varene til deg, kan ikke motta en slik melding, da meldingen må gis direkte til FlotteGulve.dk A/S.

Straks efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelsen, vil du modtage en kvittering herfor på den oplyste e-mailadresse.

11. Retur og tilbakebetaling

Når du har gitt beskjed om at du vil benytte deg av angreretten, må varene returneres så raskt som mulig og alltid innen 14 dager. Varen skal returneres til:

FlotteGulve.dk A/S
Neptunvej 8
7430 Ikast
Danmark

Du bærer selv risikoen og ansvaret for varene under returprosessen, frem til vi mottar dem. Vi anbefaler derfor at varene pakkes forsvarlig og sikkert før retur, og at du beholder kvitteringen for forsendelsen av varene.

Alle kostnader ved retur av varene må du selv dekke.

Senest 14 dager etter at vi har mottatt din melding om angrerett, vil vi refundere beløpet for varens pris.

Med mindre du uttrykkelig har bedt om noe annet, vil tilbakebetalingen skje med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet.

Vi kan likevel holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt enten varen eller dokumentasjon på at varen er returnert.

Vi vil tydeliggjøre at hvis du åpner mer enn én pakke med gulvbelegg, vil det medføre en betydelig verdiforringelse for oss. Vi vil også informere om at de fleste gulvbelegg med klikksystem er designet for kun å bli lagt én gang. Hvis gulvet har blitt lagt / klikket sammen, vil det sannsynligvis medføre en betydelig eller fullstendig verdiforringelse for oss.

Skårne varer, samt andre varer som er produsert i spesifikke mål etter kundens ønske, kan ikke returneres.

Å returnere overskuddsgulv er ikke tillatt. Hvorfor? Når en vare har vært ute hos andre kunder, kan vi dessverre ikke garantere hvordan gulvet har blitt oppbevart med hensyn til fuktighet og temperatur. Samtidig er det risiko for skjulte skader, for eksempel fuktighetsskader, trykk, skader i hjørner, klikk osv.

12. Mangler, reklamasjon og klagebehandling

Ved kjøp gjelder kjøpslovens regler om mangler.

Vi gir i tråd med kjøpslovens regler 24 måneders reklamasjonsrett på solgte varer. For varer med begrenset levetid er imidlertid reklamasjonsretten begrenset til den levetidsperioden som er vanlig for det aktuelle produktet.

Reklamasjonsretten omfatter opprinnelige mangler – det vil si mangler som var til stede ved leveringstidspunktet, uansett om de var synlige eller ikke på det tidspunktet. Skader på varene som oppstår etter levering, samt normal slitasje, regnes ikke som en mangel.

DER KAN FOREKOMME VARIATIONER I FARVEINTENSITETEN PÅ TRÆGULVE, LIGESOM DER KAN FOREKOMME FORSKELLE I STRUKTUR OG UDSEENDE. SÅDANNE FORHOLD SKYLDES, AT TRÆ ER ET NATURMATERIALE. FORHOLDENE HAR IKKE BETYDNING FOR GULVENES HOLDBARHED, OG DE KAN IKKE BETRAGTES SOM EN MANGEL.

Reklamationsretten beregnes i alle tilfælde fra varen er modtaget.

Reklamation over mangler skal fremsættes overfor os inden for rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamasjon kan sendes til oss på adressen:

FlotteGulve.dk A/S
Neptunvej 8
7430 Ikast
Danmark

Reklamasjon kan også sendes per e-post til: info@flottegulve.dk. Reklamasjonsskjemaet finner du nederst på forsiden av flottegulve.dk, hvor du kan velge det reklamasjonsskjemaet som passer til din ordre. Er du i tvil om hvilken skjema du skal fylle ut, vennligst kontakt oss på hovednummeret.

Lider salgsobjektet av en mangel, kan du i samsvar med kjøpsloven § 78 velge mellom

1. utbedring av mangelen,
2. omlevering,
3. et passende prisavslag eller
4. å heve kjøpet forutsatt at mangelen ikke er uviktig.

Du kan imidlertid ikke kreve utbedring eller omlevering dersom dette er umulig eller vil påføre oss uforholdsmessige kostnader.

Hvis vi tilbyr å utbedre en mangel eller foreta omlevering, kan du heller ikke kreve en proporsjonal prisavslag eller heve kjøpet.

FlotteGulve.dk's forpliktelser omfatter kun omlevering av nye materialer. Alle andre kostnader som er knyttet til en oppstått feil eller mangel, inkludert transport, samt kostnader knyttet til eksponering eller tilgjengeliggjøring av mangelfulle deler, utskifting og reparasjon av mangelfulle materialer og inngrep i andre bygningsdeler er irrelevante for FlotteGulve.dk. Kunden dekker alle kostnader knyttet til demontering, retur, forsendelse eller destruksjon av defekte deler samt remontering.

Du som kunde er forpliktet til å sikre at underliggende materialer som bjelker og lignende har minst samme levetid som de kjøpte gulvene.

For at garantien skal gjelde, krever FlotteGulve.dk at montering av gulvene skjer i samsvar med monteringsveiledningen og at rengjøring og vedlikehold av gulvene gjøres i henhold til produsentens rengjørings- og vedlikeholdsveiledning.

13. Produktansvar

For produktansvar er FlotteGulve.dk ansvarlig i samsvar med dansk rett om produktansvar, og vi kan ikke holdes ansvarlige på noe annet grunnlag. FlotteGulve.dk's ansvar er begrenset til totalt DKK 3.000.000 for alle produktskader og/eller produktansvar.

Serieskader, det vil si skader på forskjellige elementer, men med samme skadeårsak, betraktes som en samlet skade. Vårt ansvar er også her begrenset til totalt DKK 3.000.000.

FlotteGulve.dk er ikke ansvarlig for skader som leveransen forårsaker på fast eiendom eller løsøre etter at kunden har mottatt leveransen.

Vi er ikke ansvarlige for personskader, med mindre det kan dokumenteres at skaden skyldes handlinger eller forsømmelser begått av FlotteGulve.dk.

Kunden er forpliktet til å holde FlotteGulve.dk skadesløs i den grad FlotteGulve.dk pålegges ansvar overfor tredjepart for slike skader eller tap som selger, i henhold til det overstående, ikke er ansvarlig for overfor kunden eller som overstiger den fastsatte beløpsbegrensningen. FlotteGulve.dk er aldri ansvarlig for driftstap, tap av fortjeneste eller andre indirekte tap.

Dersom FlotteGulve.dk blir saksøkt av tredjepart vedrørende produktansvar, aksepterer kunden å kunne bli innkalt i saken eller saksøkt for den domstolen eller voldgiftsretten som behandler saken.

14. Byggeleveranse klausul (B2B)

For varer som brukes i Danmark, anerkjenner vi følgende byggeleveranseklausul vedrørende forlengelse av den absolutte reklamasjonsfristen:

Kjøpslovens paragraf 54, stk. 3 fravikes slik at FlotteGulve.dk's ansvar opphører og foreldes etter 5 år etter levering. For leveranser som kjøpes av forhandlere med tanke på videre salg, opphører og foreldes ansvaret imidlertid 6 år etter levering til forhandleren.

15. Ansvarsfrihet

FlotteGulve.dk har rett til, ved skriftlig melding til kunden, å heve avtalen når oppfyllelse av avtalen innen rimelig tid blir umulig på grunn av krig, streik, lockout, arbeidsnedleggelse eller lignende politiske forhold. Det samme gjelder ved transporthindringer, inkludert snø, is, flom og transportulykker, samt ved svikt i strømforsyning, produksjonsvansker og andre force majeure-forhold som FlotteGulve.dk ikke har kontroll over. Det samme gjelder forsinkelser eller manglende levering fra underleverandører.

FlotteGulve.dk påtar seg ikke noe erstatningsansvar overfor kunden i de nevnte situasjonene.

Kunden fritar FlotteGulve.dk på alle måter for krav fra tredjepart, som kunden i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelsene ikke vil kunne gjøre gjeldende overfor FlotteGulve.dk.

16. Klagebehandling

Hvis vi ikke sammen kan finne en tilfredsstillende løsning på en reklamasjon du har fremmet i forbindelse med ditt kjøp, eller andre forhold du har klaget over til oss, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

17. Kontakt- og bedriftsinformasjon

Du har mulighet for å ringe til FlotteGulve.dk A/S i våre åpningstider eller eventuelt sende en e-post. Du vil alltid kunne få kompetent veiledning og få avklart eventuelle spørsmål.

FlotteGulve.dk sitt fulle firmanavn, fysiske adresse og andre kontaktinformasjon er:

FlotteGulve.dk A/S
Neptunvej 8
7430 Ikast

CVR-nr: DK 29 63 06 31

Tlf.: +45 97 25 25 47
E-mail: info@flottegulve.dk